Co je potřeba pro efektivní telemarketing?

bg angle

Efektivní telemarketing je nezbytným prostředkem pro společností, které chtějí oslovit své potenciální zákazníka a zvýšit tak šanci na růst firmy. V dnešním konkurenčním prostředí je umění kvalitního telemarketingu klíčové pro úspěch. Nepředstavujte si stovky neosobních hovorů a víru v to, že něco trefíte.

Vysoce efektivní telemarketingu vyžaduje jiný přístup a strukturu a důraz na kvalitní komunikace se zákazníky.

V tomto článku se dozvíte zásadní prvky a tipy z praxe, které jsou nezbytné pro kvalitní telemarketing, a naučíme se, jak vytvořit smyslný telemarketing.

  1. Zaměřte se na ty správné firmy
    Zaměřením se na správné firmy získáte větší šanci na to, že nebudete střílet z prázdných. Zeptejte se sami sebe, kdo moji službu potřebuje? Podle toho se zaměřte na tento typ firem, kontaktní osoby a jejich pozice.
  2. Před samotným voláním si nadefinujte cíl hovorů
    Před samotným hovorem si řekněte s volajícím, co je cílem každého hovoru, taktéž se snažte, aby každý hovor vedl k získání aspoň nějaké informace, na kterou jste například v budoucnu navázat.
  3. Mějte přehled o produktu či službě
    Zásadní je pro telefonní hovor minimálně základní znalost o produktu nebo službě. Pokud telefonista nebude mít přehled o tom, co vlastně nabízí, tak to může dopadnout hodně špatně.
  4. Zkoušejte jiné metody
  5. Pří volání měřte svou úspěšnost hovorů pomocí výpočtu (úspěch / neúspěch) * 100. Pokud se budete držet od 5-40 % v závislosti na produktu a typu hovoru (rozdíl mezi cold callem a „teplým“ kontaktem). Pokud se Vaše konverze bude blížit k nule, tak se po týdnech snažte změnit strukturu Vašeho hovoru, změnit intonaci hlasu.
  6. Studujte, využívejte krásu psychologie
    Jak se říká, tak nikdo učený z nebe nespadl. Nepropadejte ze začátku obávám z neúspěchu. Jedinou možností, jak být úspěšný telefonista je studium a zkoušení. Čím více vystoupíte z komfortní zóny, tím lepší budete. Důležitým faktorem je vytrvalost.
  7. Pozitivní manipulace
    Podívejte na to, co to vlastně je. Pokud neděláte nic, co by škodilo lidem, tak bych prvek pozitivní manipulace používal. Jedná se o to, že v podstatě používáte (mohl bych napsat nepoužíváte) slova, která nevedou k záporu. Nemáte čas = Máte čas? Není to nic, co by volaného urazilo a v podstatě to nepozná.
  8. Počkejte na dobrý den
    Slovo dobrý den Vám může pomoci pro zvolení správného tempa a intonace hlasu. Můžete vycítit taktéž, zda není volaný ve stresu, nervech, zaneprázdněný. Vždy při začátku hovoru se snažte ať volaný aspoň na chvíli promluví. Můžete tím předejít fiasku.
  9. Používejte CRM systémy
    Využívejte CRM systémy pro evidence každého hovoru. Klíčovým faktorem je taktéž to, že dokážete navázat na různé situace a poznámky volaného. Pomocí CRM systému nezapomenete zavolat v den, kdy jste domluveni, že se ozvete. Pokud budete hledat nějaké CRM rádi Vám poskytneme to naše: ramisys.cz – mrkněte a klidně se ozvěte.
  10. Stanovte si minimální normu na hovory
    Bohužel bez práce nejsou koláče. Vzhledem k proměnlivé úspěšnosti volání nastavte nějakou „minimální“ normu hovorů na hodinu. Cílem není se zničit a udělat stovky hovorů denně. Lepší je vytvořit návyk s menším počtem hovorů a případně hovory postupně zvyšovat. Pokud však nechcete, aby vám zaměstnanci vyhořeli měla by být hranice hovorů na hodinu rozumná. Tu můžete určit dle průměrné délky hovoru.
  11. Technická vybavenost
    Nezapomeňte na technickou vybavenost operátora. Zejména je nutné mít rychlý počítač a internet v základu. Poté doporučujeme investovat do Bluetooth sluchátek, skvělé fungují 2 monitory (na jednom zapisujete, co říká zákazník, na druhém můžete plánovat trasu). Využijte aplikace call to. Na trhu existují aplikace do mobilu, které Vám umožní při kliknutí na jakékoliv telefonní číslo vytáčet přes Bluetooth. Více se dozvíte v dalším článku „jak vytvořit technicky efektivní call centrum“.

Víme, že telermarketing není pro každého, a ne každého baví. Pokud byste chtěli tyto služby předat nám, tak Vám rádi pomůžeme. Stačí vyplnit níže uvedený kontaktní formulář a my se Vám ozveme!

    Nezávazná poptávka

    bg angle

    Z našeho blogu

    ramitel background